Fasáda na lasercut domečky
Dnes Vám představuji návod jak vytvořit fasádu na domečky. Tuto metodu používáme na všechny domečky ze stavebnic budov typu Laser Cut - laserové výpalky. Nechá se však použít i na plasty.
Potřebujeme:
Lepidlo na polystyrem
Herkules - lepidlo
Voda
Poměry:
Lepidlo na polystyren 10 : 1 Herkules lepidlo (Herkules se nemusí použít, ale pokud jej přidáte, lépe se s kaší pracuje)
Vodou doředíme do požadované konzistence kaše.
Směs rozetřeme do kaše. Štětcem nanášíme na zdi modelu. Po zaschnutí dle potřeby opakujeme.
Po zaschnutí můžeme použít klasické tonovací barvy JUPOL na omítky pro tónování a dobarvení zdí do požadované barvy.
Arduino 11, ovládání točny - krokový motor
Použité komponenty:
1 x Arduino Pro Uno (Nano)
1 x IR (infrared) modul
1 x odpor 10k pro spínače
4 x spínač (vypínač)
1 x driver pro krokový motor s IO LN2003
1 x IR (infrared) modul
1 x odpor 10k pro spínače
4 x spínač (vypínač)
1 x driver pro krokový motor s IO LN2003
1 x krokový motor bipolární - 5V
Program:
Stav klidu - nic se neděje
Ver. 1
Sepnutí spínače A (1) - motor se točí do jednoho směru plnou rychlostí
Sepnutí spínače B (2) - motor se točí do druhého směru plnou rychlostí
Sepnutí spínače C (3) - motor se točí do jednoho směru poloviční rychlostí
Sepnutí spínače D (4) - motor se točí do druhého směru poloviční rychlostí
(Rychlosti je možné individuálně nastavit)
Ver. 2
Sepnutí spínače A (1) nebo B (2) - motor se točí v daném směru do místa polohy IR snímače, kde zastaví
Sepnutí spínače C (3) - motor se točí do jednoho směru poloviční rychlostí - ignoruje IR snímač
Sepnutí spínače D (4) - motor se točí do druhého směru poloviční rychlostí - ignoruje IR snímač
(Rychlosti je možné individuálně nastavit)
Ver. 3 a dále se připravuje - V plánu je kompletní ovládání točny s možností tlačítkové volby výjezdové koleje točny a směru otočení. Vylepšení a zpřesnění snímače polohy. (Non-stop točení bude zachováno jako bonus navíc pro předvádění).
Instalaci do točny časem doplním.
Funkce viz. video:
Ver.1
Ver.2
Program:
int button_1 = 1;int button_2 = 2;
int button_3 = 3;
int button_4 = 4;
int motorPin1 = 8;
int motorPin2 = 9;
int motorPin3 = 10;
int motorPin4 = 11;
int motor_Speed1 = 1;
int motor_Speed2 = 8;
void setup() {
pinMode(button_1, INPUT);
pinMode(button_2, INPUT);
pinMode(button_3, INPUT);
pinMode(button_4, INPUT);
pinMode(motorPin1, OUTPUT);
pinMode(motorPin2, OUTPUT);
pinMode(motorPin3, OUTPUT);
pinMode(motorPin4, OUTPUT);
}
void loop() {
{
if (digitalRead(button_1) == HIGH)
{
digitalWrite(motorPin1, HIGH);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, HIGH);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, HIGH);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, HIGH);
delay(motor_Speed1);
}
if (digitalRead(button_2) == HIGH)
{
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, HIGH);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, HIGH);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, HIGH);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
digitalWrite(motorPin1, HIGH);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed1);
}
if (digitalRead(button_3) == HIGH)
{
digitalWrite(motorPin1, HIGH);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, HIGH);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, HIGH);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, HIGH);
delay(motor_Speed2);
}
if (digitalRead(button_4) == HIGH)
{
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, HIGH);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, HIGH);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, LOW);
digitalWrite(motorPin2, HIGH);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
digitalWrite(motorPin1, HIGH);
digitalWrite(motorPin2, LOW);
digitalWrite(motorPin3, LOW);
digitalWrite(motorPin4, LOW);
delay(motor_Speed2);
}
}
}
Arduino 10, Imitace plapolajícího ohně - světelný efekt
Obvod sepne LED, který náhodnou funkcí kmitá po určitý čas a pak vypne. Funkcí delay (čekej) počkáme do dalšího cyklu.
Použité komponenty:
1 x Arduino Pro Mini (Nano) - Aliexpress (cca 35 CZK klon)
1 x odpor 680R pro LED
1 x LED dioda červená
1 x odpor 680R pro LED
1 x LED dioda červená
Funkce - led dioda poblikává a tak navozuje dojem plápolajícího ohně
Foto po instalaci do modelu:
Program:
int LED_Pin = 3; //nasatvení výstupu - defaultně na pin 3int howBright;
void setup()
{
pinMode(LED_Pin, OUTPUT);
}
void loop()
{
howBright = random(128,255); // nasatvení sílí svitu blikání min. 0 a max. je 255
analogWrite(LED_Pin, howBright);
delay(random(50,150)); // prodleva mezi blikáním, při nastavení hodnoty vyšší jak 150 dochází již k přerušování ohně
}
Arduino 9, fotograf na kolejiště (LED)
Použité komponenty:
1 x Arduino Pro Mini (Nano) - Aliexpress (cca 35 CZK klon)
1 x IR (infrared) modul
1 x odpor 680R pro LED
1 x LED dioda bílá (pro instalaci do postavičky SMD led dioda)
1 x IR (infrared) modul
1 x odpor 680R pro LED
1 x LED dioda bílá (pro instalaci do postavičky SMD led dioda)
Program:
Stav klidu - nic se neděje
Funkce - při sepnutí opto-infra snímače proběhne cyklus zablikání led (motiv focení) - následuje blokování sepnutí (čas blokovaní lze nastavit v programu).
Instalace opto snímače lze provést do kolejového svršku mezi koleje. Opto snímač umísťujte do záběrného pole fotografa.
Instalaci do figurky doplním časem.
Funkce viz. video:
Program:
int ledPin = 8; // výstup pro led pin 8int irApin = 3; // vstup pro IR pin 3
byte leds = 0;
void setup()
{
pinMode(ledPin, OUTPUT);
pinMode(irApin, INPUT);
}
void loop()
{
if (digitalRead(irApin) == LOW)
{
digitalWrite(ledPin, HIGH);
delay(2);
digitalWrite(ledPin, LOW);
delay(200);
digitalWrite(ledPin, HIGH);
delay(2);
digitalWrite(ledPin, LOW);
delay(50);
digitalWrite(ledPin, HIGH);
delay(50);
digitalWrite(ledPin, LOW);
delay(6000); // hodnota blokování - 6000 = 6 sekund (max 20 sekund "20000")
}
}
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)