PF 2014

Vše nej, zdraví a spokojenost do Nového roku 2014
Vám přejí Kubíci.


Co dělám když nemodelařím

Když zrovna není nálada modelařit a nebo potřebuji oddych, skládám puzzle :D

Nádraží Hrochův Týnec


Listina o koncessi byla vydána dne 26. května 1897 ke stavbě lokomotivní železnice ze stanice Heřmanova Městce privilegovanou společností Rakousko-uherské dráhy státní přes Chrudim, Hrochův Týnec, Moravany a Holici do Borohrádku s odbočkou z Hrochova Týnce do Chrasti. Dráha budiž postavena jako dráha místní o rozchodu pravidelném.

Koncessionáři jsou povinni stavbu povolené železnic ihned po obdrženém povolení stavebním započíti, ji nejdéle do dvou let dokonati, vystavěnou dráhu pak veřejné vozbě odevzadati a po celou dobu koncesse pravidelnou vozbu po ní provozovati[1]

Vyhláškou ministéria železničného ze dne 12. května 1899 byla lhůta pro dloužena do 31. srpna 1899.
Dráhu vlastnila ‘’Místní dráha Chrudimsko-holická‘‘ od září 1899 až do svého zestátnění 1.1.1925.
Provozovatelem pravidelné osobní dopravy na této trati jsou nyní (2011) České dráhy. V rámci tzv. optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji bylo po jednání se samosprávami rozhodnuto, že v úseku Holice - Borohrádek bude osobní doprava zastavena a nahrazena autobusovou linkou. OREDO pak skutečně pro období jízdního řádu 2012 (t. j. od 11. prosince 2011) osobní dopravu v závazku veřejné služby v úseku Holice–hranice Pardubického kraje neobjednalo.    V současné době nádraží prošlo přestavbou. Semafory byly nahrazeny jedním párem dvousvětelných (červená a zelená) a na každé zhlaví byla přidána samovratná výměna.

Více foto naleznete zde: 
https://plus.google.com/u/0/photos/109779706952688121697/albums/5952825712783524609

Stavba kolejiště IV

Kolejiště začíná procitat do krásy. V nedávné době dostavená flokovačka jede na plné obrátky. Již první momentky z kolejiště připomínají mírně realitu. Největší čas věnujeme dokončení nádraží. Zasypání kolejí v nádraží je skoro kompletní. Nástupiště jsou položeny a čekají na zasypání jemným štěrkem. Dokončujeme umístění nádražní budovy. Aktuálně Vám již mohu nabídnout pár fotek viz. u tohoto příspěvku. Stále čekáme na ozubená kola od Merkura, tedy pokládání kolejí v depu stále stojí. Mezi chvilky čekání na zasychání lepidla, jsem se dal do stavby speciálního H0 vozu a tím je vysávací a čistící vagón. Více se dozvíte v některém z dalších článků.

Zdroj 15V + 5V

Pro kolejiště jsem se rozhodl si postavit vlastní zdroj napájení přestavníků PECO a napájení osvětlení, semaforů a řízení točny. Tyto funkce doposud zastával transformátor FZ1 PIKO. Ovšem tento transformátor má 1x 16V AC a 1x 1,5-16 DC s reverzem. Ovšem bedna takových rozměru se jen tak pod kolejiště neschová a tak byl nápad na světě. Po krátkém přemýšlení jsem vymyslel toto:
Tr - 230/15V 10VA
AC/DC - můstek na 6A (měl jsem poruce)
Stab. 5V - stabilizátor napětí
C1 - elektrolyt. 2200 microF/25V
C2 - keramický 100nF
LED + R - led dioda a odpor cca 680 ohu

Cena součástek cca 200,- CZK

Na vše jsem si navrhl plošný spoj a vybrousil jej minibruskou. 

Výstupy mám tři. 5V je určen pro napájení led osvětlení. Stabilizátor stále udržuje napětí i přes větší zatížení výstupu. Stabilizátor mám opatřen hliníkovým chladičem. Výstup 15V DC je určen pro napájení přestavníků. Panel mám zapojen na páčkové vypínače, kde přehazuji kondenzátorovou metodou, ale o tom třeba v dalším článku. Třetí výstup je 15V AC a tento je určen pro flokovačku. Také by z tohoto výstupu šlo napájet DCC řízení, ale vzhledem k mému trafu s jen 10VA to nedoporučuji. Pokud by jste použili trafo např. 50VA a více, klidně můžete DCC napájet. Dále doporučují napojit pojistku, pro případný zkrat. 
Celé sestavený modul zdroje mám umístěn ze spodní strany panelu.