Ovládání vrat rotundy

Při stavbě rotundy od Fallera bylo rozhodnuto, že vrata budou přilepena na pevno v otevřené poloze. Ještě že k tomuto nedošlo a vrata zůstala volně. Nedávno jsem na internetu nalezl návod na řízení výměn pomocí serva a tak mne v hlavě napadlo jak to využít jinak, jelikož já již mám výměny řízeny přestavníky PECO. Nápad byl tu a hned jsem se dal do stavby dle internetového návodu na modul řízení 4 serv. Letmé navrhnutí DPS, vybroušení minibruskou a přiletování součástek. Dalším problémem bylo naprogramování PIC švába. 


Na internetu jsem nalezl návod na jednoduchý programátor do RS232 a tak jsem nelenil a ihned jej postavil. Po několika minutovém bádání se podařilo HEX úspěšně nahrát a celý obvod v defaultním programu fungoval. Dále proběhlo vlepení serv do rotundy a výroba pružinových táhel z tenkého svářecího drátu. No a světe div se, vše šlapalo jak má. Táhla jsem seřídil přesně na vrata a výsledek můžete vidět na videu. Aktuálně mám již zautomatizována všechny troje vrata. 
Dále jsem zkoušel úpravu HEX souboru pro změnu rychlosti otevírání vrat. Po další hodině bádání jsem se vrátil opět k defaultu, jelikož ten funguje nejlépe. Také jsem musel koupit nový PIC, jelikož při bádání se mi podařilo prototypní vyzkratovat.

Celý návod na řízení serva naleznete zde: http://www.fucik.name/masinky/servo/
Původní návod naleznete zde: http://usuaris.tinet.cat/fmco/dccacc_en.html pod názvem "4 servo decoder v.2". HEX pro PIC naleznete zde: http://usuaris.tinet.cat/fmco/download/dcc4servo_v2.zip

Dárek od přítelkyně

Dnes jsem dostal od přítelkyně výborný dáreček na můj mobilní telefon. Jedná se o háčkované pouzdro. Na to, že přítelkyně ještě nedávno nejevila moc velký zájem o železnici, se jí 810. orchestrion docela povedl. Doufám, že se vrhne ještě na další lokotky a na vylepšení. No a co jsem jí dal za odměnu já? Cestou od příbuzných jsme se stavili na jednom zapadlém přejezdu na hlavním koridoru Praha - Česká Třebová. No a ač jsem původně přítelkyni vzal deku, že bude odpočívat v dnešním slunečném dni na louce, zatím co já natočím nějaké videjko vláčků, tak lítala kolem přejezdu ona a natáčela si na telefon všechny vlaky. Takže nakonec malý výlet byl odměnou a cestou domů se mne ptala kdy pojedeme zas.

Přestavba Ibbhps - chladírenský vůz

Před nedávnem jsme se pustili do přestavby dvou chladírenskéch vozů Ibbhps od firmy PIKO. Vůz jsme rozebrali do všech možných dílů. Doplnili jsme větráky na střechu kastle. Vyměnili původní spřáhla Piko za kinematiky a spřáhla Roco. Také pojezd prošel úpravou. Přilepení ložisek na pevno k rámu a vsazení soustruženého dvojkolí. Proběhla mírná úprava brzdícíh špalků, které přibrzďovaly. Vyměnili jsem kulaté nárazníky za hranaté. Poté model prošel novým nástřikem. Celý model jsme dotvořili obtisky do ČD verze. Výsledek můžete vidět na přiložených obrázcích.



Výstava vláčků - Zámek Pardubice


Na zámku v Pardubicích aktuálně probíhá výstava železničních modelů. Ani nám tato akce nemohla utéct. Vstupné 50,- korun českých je v dnešní době směšný poplatek. Výstava Vám ukáže modely vláčků od nejmenší velikosti T do modelů dokonalých replik. Každý starší si rád zavzpomíná s modely od firmy PIKO a dalších značek. Někoho zaujme rozborka vagónku a parní lokomotivy. Jiného zaujmou exponáty od společnosti Tillig-Bahn, Vacek, další a Merkur, který svou plechárnou významně doplňuje dětská přání výstavy. Modelových kolejišť je zde hned několik. Nejzajímavějším je kolejiště velikosti T (1:450), které je tak nejmenším funkčním rozměrem, se kterým jsem se za svůj život setkal. Dále mne zaujalo kolejiště ze sbírky Pardubického muzea. Co všechno ještě ve sbírkách muzea asi mají ;) Výstava Vám zabere cca půl hodiny času a pokud máte sebou děcko, čas se mnohonásobně násobí. Některé z vystavených modelů, bych si hned s radostí odnesl a využil na svém kolejišti. Neb výstavky obsahují již některé těžko-sehnatelných kousků.