Co budeme potřebovat:
- stavebnici podvozků vz.53 - SVH0002
- Vrtáček průměr 1,5 mm
- Vrtáček 2 nebo lépe 2,2 mm
- Vrtáček 0,6 mm
- Závitník do díry M2
- křížový jemný šroubováček
- pinzeta
- jehlový pilník apod.
- bruska a nebo pilka na kov
- stahovák na dvojkolí
- obtisk označení - již brzy na MarfDKnL v odkazech
Časová náročnost: 1 - 2 hodiny + lakování
Potřebné zkušenosti: pokročilý (začátečník -> pokročilý -> expert)
Obsah stavebnice: 3D resinové díly na stavbu dvou kusů podvozů ve variantě A a nebo B; 4 ks osiček pro dvojkolí; 2 ks šroubků M2 plast; 2 ks čelníků na kolejové pole; 1 ks čelník na připojení vozu/lokomotivy
Stavebnice neobsahuje: dvojkolí N 5,6 mm s průměrem osičky 1,5 mm, vlečnou tyč/drátek s očky, barvy, obtisky
Koupit stavebnici můžete zde: https://www.vejrov.cz/p/stavebnice.html
1) Opatrně si rozložíme stavebnici a dočistíme případně otřepy po 3D tisku
2) Opracujeme otvory pro osy dvojkolí a pro budoucí závit. Jednoduše otvory provrtáme vrtákem 1,5 mm a nebo já používám pro lepší vedení a menčí třísku při vrtání, což je pro 3D resinové výtisky lepší, vrtákovýhrubník určený na frézování DPS desek.U podvozkového dílu protáhnu oba souosé otvory spolu, aby byla zaručena souosost.
3) Vrtákem 2 mm a nebo lépe 2,2 mm začistíme otvor pro středový šroub na podvozkovém dílu a dílu masek.
4) Vytvoříme závity M2 do oplenů.
5) Nyní můžeme již podvozek vz.53 sestavit.
6) Pro dvojkolí jsou přiloženy osičky 1,5 mm v průměru, které zkrátíme na délku cca 19 mm. Na osičku nalisujeme dvojkolí v měřítku N o průměru 5,6 mm. Originální kola stáhneme/rozlisujeme z původní krátké osičky a vyměníme za novou. Celý pojezdový díl doporučujeme před lisováním kol nalakovat.
7A) Verze oplen pro kolejová pole - pokud použijeme verzi oplenu pro kolejová pole, doporučujeme kolejová pole o maximální délce 30 pražců. Podvozky umísťovat ideálně za 3 až 4 pražec od kraje (čím více je dáte ke středu pole, tím více Vám budou v obloucích vybíhat ven a bude hrozit riziko vykolejení!). Spojování kolejových polí se provádí pomocí nasazení čelníku na kolejová pole. Čelník se vlepí na krajní zafixovaný pražec druhého kolejového pole od spodu. U čelníku je potřeba vyvrtat vrtákem 0,6 mm otvor pro spojovací skobu. Spojovací skoba mezi dva vozy se doporučuje 16 mm. Otvor pro spojovací skobu je potřeba vyvrtat i do čelníku vozu. Čelník vozu se nasadí do kinematiky NEM a opře/zavěsí o nárazníky.
7B) Verze vysoký oplen - pro vysoký oplen nepoužíváme čelníky na kolejová pole, nýbrž si zhotovíme očkové spřáhlo z přiloženého drátku dle fotonávodu. Otvory v podvozkovém dílu můžeme opět pročistit 0,6 mm vrtáčkem. Naohýbané spřáhlo vsuneme do otvorů a v druhé straně zajistíme ohnutím, případně lepidlem. K takto připravenému očku již jen připojíme vlečnou tyč, kterou uchytíme ke klasickému očkovému spřáhlu. Vlečná tyč není součástí stavebnice, ale jednoduše si ji můžete zhotovit z kousku drátu o průměru cca 1 mm s očkem pro napojení podvozku a druhým očkem pro očkové spřáhlo. Pro jízdu s traverzami doporučujeme maximální délku traverz cca 22 cm. Samozřejmě pro statický model se meze nekladou. U této varianty bude potřeba traverzy/náklad asi nejspíše fixovat "lepidlem" k oplenu, neb i v originálním provozu se vozí edhézním způsobem. Dbejte při volbě nákladu na ideální vyvážení těžiště modelu.
8) Sestavení celého pojezdu se provede ze 3 hlavních dílů - podvozkový díl, masky a oplen. Vše se ze spodní strany sešroubuje přiloženým šroubkem M2. Utažení je dle citu, aby oplen volně umožňoval otáčení do stran v obloucích. Šroubek je možné fixovat lepidlem z vrchu do závitu oplenu.
Doufáme, že se Vám stavba vydaří, neb vydařila a přejeme krásné klidné dny strávené u krásných modelů!
Koupit stavebnici můžete zde: https://www.vejrov.cz/p/stavebnice.html